Monday 10 August 2015

Poskad besar, 3 kek hadiah hari jadi Anwar



Sempena hari ulang tahun kelahiran ke-68 Datuk Seri Anwar Ibrahim, seramai 50 orang anggota keluarga dan penyokong berkumpul di luar perkarangan penjara Sungai Buloh hari ini.

Presiden PKR yang juga isteri Anwar, Dr Wan Azizah Wan Ismail serta semua anak perempuannya hadir dalam sambutan khas itu.

Tidak terkecuali pemimpin-pemimpin kanan PKR, termasuk Naib Presiden Tian Chuadan Rafizi Ramli serta Ketua Wanita Zuraida Kamaruddin.

Mereka menyanyikan lagu ulang tahun kelahiran dalam pelbagai versi, selain membawa tiga biji kek dan sebuah poskad besar yang ditandatangani penyokong serta rakan-rakannya.

Anggota keluarga hingga ke saat ini tetap beranggapan bahawa pemenjaraan Anwar bermotifkan politik.

"Kami mengambil peluang ini menyatakan kebimbangan kami ke atas pencabulan atas hak kebebasan dan perbezaan berpendapat di Malaysia.

"Anwar telah menegakkan hak asasi manusia dan kebebasan sivil semenjak bergelar mahasiswa," kata Nurul Izzah, naib presiden PKR dan anak sulung Anwar, kepada orang ramai.

Sementara itu PKR juga akan melancarkan kempen menghantar poskad kepada Anwar. Lebih 1,000 keping poskad dikeluarkan dan akan dijual dengan RM50 sekeping.

Mahkamah pada 10 Febuari lalu menjatuhkan hukuman penjara selama lima tahun kerana bersalah meliwat pembantunya Saiful Bukhari Azlan.
 

No comments:

Post a Comment