Monday 16 February 2015

Senjata Api, Peluru Dirampas Dari Kapal Layar Asing Di Langkawi


Diterbitkan: Isnin, 16 Februari 2015 2:38 PM
Zamri Yahya
  (Ubah saiz teks)
ALOR SETAR: Polis Kedah merampas lima pucuk senjata api dan ratusan butir peluru dari sebuah kapal layar milik warga Afrika Selatan yang ditinggalkan di jeti Pulau Langkawi Khamis lepas.
Ketua Polis Negeri, Datuk Zamri Yahya berkata, turut dirampas dari kapal layar itu termasuk tiga teleskop penembak tepat dan penyenyap bunyi serta tiga kelopak peluru pelbagai saiz untuk kegunaan senjata api terbabit.
"Kapal terbabit telah ditinggalkan di jeti Rebak Marina sejak Ogos tahun lepas oleh pemiliknya. Daripada pemeriksaan dengan Jabatan Imigresen, kami juga mendapati warga Afrika Selatan itu telah meninggalkan Malaysia," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kedah di sini, Isnin.
Katanya, semua senjata api berkuasa tinggi itu, ratusan peluru serta pelbagai kelengkapannya disembunyikan di bilik tidur kapal layar terbabit di bahagian belakang kapal berkenaan.
Ditanya sama ada rampasan senjata itu mempunyai kaitan dengan kegiatan militan, Zamri berkata, polis masih menyiasat tentang motifnya.

No comments:

Post a Comment