Monday 10 February 2014

Warga Myanmar Mengaku Tidak Bersalah Sebabkan Kematian Isteri Rakyat Indonesia

Buruh warga Myanmar Masali Abdul Sukor, 39, (tengah) diiringi anggota polis, dihadapkan di Mahkamah Sesyen di Alor Setar pada Isnin atas tuduhan menyebabkan kematian isterinya.Masali didakwa menyebabkan kematian Elna Reti Anfal, 30, pada 26 Januari lepas di sebuah rumah di Kampung Imam, Jitra. -fotoBERNAMA
ALOR SETAR: Seorang buruh warga Myanmar pada Isnin mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan menyebabkan kematian isterinya, seorang rakyat Indonesia hujung bulan lepas.
Masali Abdul Sukor, 39, didakwa menyebabkan kematian Elna Reti Anfal, 30 pada pukul 1.30 pagi, 26 Januari lepas di sebuah rumah di Kampung Imam, Jitra.
Pertuduhan terhadapnya adalah di bawah Seksyen 304(a) Kanun Keseksaan.Timbalan Pendakwa Raya Azlina Hashim tidak menawarkan sebarang jaminan ke atas tertuduh.
Bagaimanapun Masali yang tidak diwakili peguam merayu kepada Hakim Azhar Mokhtar supaya dia dibenarkan diikat jamin kerana dia mempunyai tujuh orang anak untuk dijaga menerusi tiga perkahwinan, termasuk empat bersama mangsa.
Di mahkamah yang sama, Masali juga mengaku tidak bersalah atas dakwaan memiliki sebilah pedang samurai tanpa kebenaran, pada pukul 11.30 pagi, 24 Julai tahun lepas di rumah kedai Kyaw Myanmar Store, No. 179B, Tingkat Atas, Jalan PJ 2, pekan Jitra.
Pertuduhan dilakukan di bawah Seksyen 7(1)(a) Akta Bahan Kakisan dan Letupan dan Senjata Berbahaya 1958.
Azhar tidak membenarkan ikat jamin terhadap tertuduh dan menetapkan 10 Mac untuk sebutan kedua-dua kes. BERNAMA

No comments:

Post a Comment