Friday 31 July 2015

Jabatan AG nafi 'kertas pertuduhan' terhadap PM


Jabatan Peguam Negara telah menafikan membuat atau mengeluarkan apa yang didakwa kertas pertuduhan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Ketua bahagian pendakwaan, Tun Abdul Majid Tun Hamzah, melalui twitter, berkata draf kertas pertuduhan yang diterbitkan oleh Sarawak Report tidak dibuat atau dikeluarkan oleh Jabatan Peguam Negara.




Tun Abd Majid @TAMajid
@bernamadotcom draft pertuduhan yg diterbitkn oleh Sarawak Report tidak dibuat atau dikeluarkn oleh Jab Peguam Negara. Harap maklum.

Sebelum itu, Peguam Negara (AG) yang baru dilantik Tan Sri Mohamed Apandi Ali tidak tahu menahu mengenai perkara itu."Saya tidak tahu apa-apa mengenai laporan itu, jadi saya tidak boleh komen, okay?" katanya kepada Malaysiakini.Ditanya sama ada beliau menganggap ini satu perkara yang serius, beliau menjawab: "Saya tidak tahu, bukan untuk saya komen."Menjawab satu lagi soalan sama ada beliau akan meneliti perkara itu, Apandi, yang memegang jawatan peguam negara sejak hari Isnin, berkata: "Saya penat sangat. Jadi boleh saya berehat? Terima kasih."

Beberapa orang, seperti ketua biro undang-undang PKR Latheefa Koya dan peguam Lawyers for Liberty, Michelle Yesudas, telah tweet dokumen yang muncul di Sarawak Report.

Sementara itu, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, melalui twitter, meminta orang ramai menghentikan sebarang penyebaran khabar angin.

No comments:

Post a Comment